Kevin Bacon
Dus ontmoette ik verschillende boeren, dierenartsen en hoefsmeden om een 'wondermiddel' te ontwikkelen voor droge, broze hoeven.
Als gevolg hiervan ontwikkelde ik een product gemaakt van dierlijke vetten, plantaardige oliën en laurierextract (verkregen door maceratie) dat echt in de hoorn drong om vocht in de hoef te houden. De gunstige werking van laurierextract was op dat moment niet noodzakelijk onbekend, maar door de extractie zelf te doen, kon ik de concentraties van actieve ingrediënten controleren die het bevatte.
Goede resultaten volgden snel. Ik begon de hoefdressing in de omgeving te verkopen totdat een vriend wat naar de internationale springruiter Kevin Bacon stuurde, die onmiddellijk overtuigd was van zijn verdiensten. Ik vroeg hem toen of hij ermee zou instemmen zijn naam aan dit hoefverband te geven.
Dat was het begin van de uitbreiding van mijn kleine onderneming. Ik zou aan het eind van de dag in mijn achterkamer werken en een keer per week 200 kg vet blijken, dan twee keer per week, dan drie keer per week!
Vervolgens moesten we groothandelaren vinden om de hoefdressing te distribueren naar hoefsmeden en paardenwinkels. Nadat we de Franse markt hadden veroverd, bereikten we de Engelse markt. Onze ontmoeting met Billy Crothers, een leidende naam in hoefsmederij, was beslissend. Vandaag gebruiken en verkopen meer dan 1200 boeren mijn producten in het Verenigd Koninkrijk, terwijl het cijfer oploopt tot 4000 voor Europa.
Naarmate de jaren verstreken, volgden andere producten in de nasleep van de oorspronkelijke hoefdressing ... en het verhaal gaat verder.